måndag 10 december 2012

Snökaos

Ja, det kan man väl påstå att det är här i södra Skåne. 
Usch och fy vad det snöar. 
Mysigt, men oj vad obehagligt att köra bil. Kör varsamt alla som ska ta bilen hem idag.
Jag är redan hemma sedan en timme, men jag sladdade hit och dit i rondellen på vägen hem och är fortfarande skakig i benen. 

*

Vi provsmakade kokosnöt i helgen. 
Barnen blev inte överväldigade, kan man säga. 
Vi får hänga ut den till småfåglarna. Jag tror att de gillar kokos.


Nu blir det fortsatt hemmajobb, mysmellis med Abbe som precis kom hem, utvecklingsamtal, teaterträning för Ida och senare lax med potatis till kvällsmat.

Tag hand om er!
Kör försiktigt!
Och njut av måndagskvällen!

Kram Jenny

15 kommentarer:

  1. Här var det snökaos förra veckan, inte alls kul, men mysigt med snö tycker jag:)

    Hoppas att ni har en fin eftermiddag!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Inte skoj med snökaos.Ha en fin start på nya veckan och en skön måndag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. ja usch vad otäckt halt & spårigt det är på vägarna. Önskar dig en skön måndagskväll så här 2 veckor innan dopparedan. Krams m

    SvaraRadera
  4. Vi åkte iväg hela arbetsgruppen 30 mil (just idag!!!) på en studieresa....helt galet kan jag känna nu så här i efterhand. Varför tar vi inte bara semester och stänger en sådan här dag? Obligatorisk hemmamysdag? :) Ha en skön kväll!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Usch då, vad skönt att det gick bra! ja köra bil i detta vädret hoppar jag gärna.

    Ha en fin kväll!

    Kraam Emma

    SvaraRadera
  6. Vi hade snökaos förra veckan, körde fast två ggr och kom inte upp för en backe heller! Det är nackdelen, annars älskar jag snö!
    Kokos till fåglarna borde vara uppskattat!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Kokos till fåglarna!? Varför inte!?

    SvaraRadera
  8. Jag har så många bloggvänner i Svea Rikes södra delar och jag ser på bilderna som också kablas ut på tv-kanalerna här i Norge och lider med er alla! Tar det aldrig slut? Varma tankar till dig och de dina. Kram

    SvaraRadera
  9. Visst är det himla mysigt med all snö men man håller sig ju gärna inne när det är som värst på vägarna..
    Önskar dig en fin start på veckan, kram

    SvaraRadera
  10. Fåglarna kommer älska dig! Våra äter bara nötter, frön fnyser de åt och när nötterna tar slut pickar de på fönstret! :)
    Är tillbaka fast på ny adress, hälsa gärna på om du vill :)

    Kram, Gabriella (f.d Radhusliv)

    SvaraRadera
  11. Jag tycker det är mysigt med snön men visst är det obehagligt i trafiken!
    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  12. Ja det gäller verkligen att ta det lugnt på vägarna nu. Hoppas småfåglarna uppskattar kokosnöten.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Ja, var försiktiga i trafiken! Snön ser så vacker ut men jag har sett hur hur det ser ut på vissa vägar.

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera
  14. Så skönt att ni tog er hem oskadda i sladdandet !! Jag gillar snön men som sagt det är obehagligt om man inte är trygg i bilen.
    Kokosnötter är vackra i sin färg o form tycker jag..men smakar nog bättre i fågelmun än människomun.

    Stora kramen

    SvaraRadera
  15. Med så mycket snö redan kan ni kanske drömma om en vit jul hemma,själv sitter jag i mina 19 grader och utvecklar en förkylning,kramar från gubben

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...