söndag 26 maj 2013

Trädgårdsdag igår och morsdag idag

God morgon söndag!

Vi har fortfaranda sjukstuga här hos oss, så det stora släktkalaset är nu inställt för idag och flyttat till lördag.

Igår var en sådan mellandag, lördag, men med tre sjuklingar i huset; Elsa, Abbe och älskade O, så blir det inte mycket upptåg. 
Jag passade på att fixa i vår trädgård. Jag inhandlade lite nya krukor och fikonträd, lavendel och andra småblommor, som jag inte kan namnet på.

Ja, jag fick en heldag i trädgården och på trädäcket och jag kände mig väldans nöjd på kvällen. 
Jag kommer att visa bilder så småningom, men vår batteriladdare till kameran är puts väck. Försvann när vi packade ihop vardagsrummet. Ja, jag får väll packa upp alla kartonger som står i förrådet idag, helt enkelt!;)

Idag visar jag istälet lite inspirationsbilder från Sköna hem. Bilder jag gillar och inspireras av!










Jag vill ha lummigt men ändå stilrent. 
Jag vill ha tillgång till skugga, men samtidigt vill jag kunna sitta i solen.
Jag vill ha det lite lekfullt, men ändå bekvämt.
Jag vill ha de amerikaaaanska däckstolarna, samtidigt som jag vill ha den romantiska mormors bersån.
Loungekänslan, trädgårdshörnan, sitt fint och ät - platsen....
Men viktigast av allt: lättskött! För det är nog det som är min melodi!

Jaaa, tror ni att jag kommer att kunna få till allt detta i vår trädgård???
Vi får väl se!!
Jag kämpar vidare!



Nu önskar jag er en skön söndag!

Och grattis alla mammor!!

Morsdag idag!!

Kram Jenny

8 kommentarer:

  1. Krya på alla dina sjuklingar då idag!

    Fin inspiration, särskilt den med vita uteplatsen på sidan med stentrappan! Love it!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hoppas att dina sjuklingar kryar på sej! Wow så mycket härlig inspiration,Önskar dej en skön söndag och morsdag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hi Jenny! I hope everybody will be better today. Those inspiration photos are beautiful! thanks a lot for sharing, I like all of them

    SvaraRadera
  4. Fin morsdag till dig!!
    Härliga bilder, jag har den med 3 stolar nersparad oxå;)
    Ha en fin söndag, kram

    SvaraRadera
  5. Många fina bilder där! Du kommer garanterat att lyckas att få det fin fint där hemma. Hoppas att de små kryar på sig snabbt och att du får en mysig kväll. Kram Nina

    SvaraRadera
  6. Ser mycket fint. :-)
    Grattis till alla! mammor, till kommande och till de som aldrig blev. . . kram

    SvaraRadera
  7. Så mkt härlig inspiration!
    Ja men visst är de så man vill skapa olika ställen i trädgårdenför olika behov, de kommer du säkert lyckas me ska bli spännande o se vad du hittar på!
    Krya på er
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Härlig inspiration! Jag pinnar allt.

    Hoppas du haft en fin dag.
    :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...