onsdag 29 februari 2012

Supernöjd

Tack sötaste Emma för att du gick med på att göra det stora klippet. Jag hade samlat på mig argument, kan du tro!

Jag vet ju att du tycker att med mitt tjocka, bångstyriga hår, är det bättre att hålla det långt, då det tynger ner hela härligheten. Och så har jag ju haft det nu i flera år. 

Men nu var det tid för förändring!

Emma, hon klippte och klippte, och fönade lite (ja, de var två som fönade) och sedan klippte hon lite till och plattade och jag fick lova dyrt och heligt att använda alla mina nyinköpta hårprodukter. Och jag lovade!

Efter två timmar och lite till hade jag förvandlats från en skogsvaktare till en annan!

And I loved it! 

Hagrid i Harry Potter
Hedvig

Nej, riktigt så kort som Hedvigs frisyr, blev det inte, men nästan! Och trots allt jobb som jag kommer att ha varje morgon känner jag mig härligt nöjd. 
Jag kan ju alltid sätta upp det i en tofs, eller hur!




Detta var bilden vi utgick ifrån och jag ger allt beröm till Emma för det  blev väldigt likt! Frisyren, då! Ni får bortse från Heidis skönhet. Min hårfärg är mycket mörkare, dock.
Just nu i alla fall,ser det ut snarlikt detta, med Emmas styling! Vi får se hur det blir imorgon. Hu!


                                    Tack än en gång, Emma!






Bild: Convoy
Har jag berättat att jag älskar klockor? 
Det gör jag, och precis som med väskorna ska de vara stora! 
Jag gillar  stora saker! 


Återkommer med fler klockor en annan dag, nu ser jag att tiden har runnit iväg igen!


Ha en trevlig onsdag!


                                                                                    /Jenny


4 kommentarer:

  1. Det skulle vara kul att se hur du ser ut vännen : )

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande! Och kul! Du pratade ju om det sist. Jag håller med Åse ovanför och vill också se!
    Din (som alla andra) jättefina profilbild beundrar jag varje dag. Jag har fortfarande inte fått till en på mig som jag kan stå för, trots att jag satt kameran i Sixtens händer och bett honom hjälpa till... Hur som helst, du ser väl likheten med båda dina döttrar i den bilden? Framför allt Elsa!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Frisyren på Heidi är ju bara sååå supersnygg och modern.. Visa gärna lite pics. Går själv lite i förädringstider, hmmm! Kul du säger det här med klockor mm är precis likadan, älskar stora klockor mm!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Spännande att ta tag i sitt hår och verkligen GÖRA något!

    Topp!


    Maliin

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...