tisdag 24 april 2012

På jakt efter en källa

Godmorgon härliga tisdag!

Ja, inte hann jag andas igår.

 Mysmelliset vi brukar ha de dagar jag slutar tidigt, brann inne.
Full rulle hela dagen och sedan mycket logistik på kvällen. 
Hämta Albin, som lämnat Ida på teatern, då jag blev sen ifrån jobbet. 
Hem en vända innan jag skulle hämta Elsa hos kompis, vinka från bilen till maken och Albin som då skulle till fotbollen. Ner till Idas teater och hämta hem henne! Puh!!

Ja, ibland blir det så!

På kvällen satte jag och flickorna oss och gjorde armband. Skön avrundning på dagen.
Finfina blev dem! Visar en annan dag!

Lite senare på kvällen satte jag mig vid datorn för att leta upp ett reportage, ur vilket jag har lånat en bild till mitt projekt: café/butik. 
Jag vill läsa reportaget en gång till och titta på de vackra bilderna. Jag är ganska säker på att jag har tidningen här hemma någonstans, men jag trodde att det skulle gå snabbare att hitta det på nätet, då tidningshögarna är många!

Ack, vad jag bedrog mig! Och efter en lång stunds sökande, gav jag upp. 
Jag har hittat bilden ifrån reportaget på lite olika sidor på nätet, men inte hittat källan.

Så nu vänder jag mig till er som brukar ha koll på det mesta!
Är det någon som vet ifrån vilken tidning bilden här nedan är tagen, namnet på reportaget eller något om denna bild. 
Vad som helst! Hjälp! Tack!


Bild lånad här

Bild lånad här

I slutet av mitt sökande, hittade jag den här bilden, och blev helt lugn!
Vilken känsla bilden förmedlar!

En paus vid ett vägval! Vilken väg ska jag våga ta?! 
Jag sätter mig en stund och pausar, andas, funderar, väger för och emot.

Vilken känsla får ni?


Jag hoppas att ni får en helt underbar tisdag!

kram 
                                                                                                         /Jenny

13 kommentarer:

  1. så mysigt att göra armband tillsammans så där. kan tyvärr inte hjälpa dig med tidningsreportaget men bilden förmedlar en härlig känsla det håller jag med om! kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Ja vilken känsla den sista bilden förmedlar, känns som om man sitter där barfota för 50 år sedan och hela gatan fylls med cyklande, skrattande barn och en fotboll kommer rullandes som har sparkats fel och fram kommer en generad pojke med keps på huvudet och man ger honom bollen tillbaka....haha ja här drömde man sig bort!!

    SvaraRadera
  3. Oh, vad snyggt! Love hyllan och tolixarna :)

    Känslan bilden förmedlar mig är, i lugnet och harmonin kommer inspirationen :)
    I det enkla bor det vackra!

    Kram Tess

    SvaraRadera
  4. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med vart bildreportaget kommer från! Men den var snygg iallafall!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Ingen hjälp härifrån tyvärr men vilken fin bild!
    Härlig bild den sista oxå.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Hoppas du hittar källan, kan tyvärr inte hjälpa dig med den. ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Kan inte heller hjälpa med källan, tyvärr. Men jag gillar båda bilderna du visar jättemycket. Precis som du tycker jag att den sista bilden andas lugn och eftertanke. Fint!

    Tack gulliga du för fin hälsning hos mig. Handen du frågade om har en vän till mig gjort som doppresent till yngste sonen. Så den går inte att få tag i. Tyvärr.

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  8. Kan tyvärr inte heller hjälpa dig med bilden, men det var en fantastisk bild!

    SvaraRadera
  9. Kan inte hjälpa dig, men gillar verkligen bilderna.kram Diana

    SvaraRadera
  10. Åh, tack i alla fall! Jag har fortsatt mitt sökande, och jag tror att jag hittade bilden i Allt i hemmet.
    Kram på er

    SvaraRadera
  11. Tyvärr kan inte jag heller hjälpa dig :(

    Kram

    SvaraRadera
  12. Nä, men jag tror mig ha sett den översta..minns tyvärr inte helt.
    Snygga bilder iaf!

    kramne

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder! Den senare bilden får mig att tänka på mina romanplaner. Där skulle jag kunna sitta och skriva i lugn och ro och få gott om inspiration. Otroligt vackert och vilsamt!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...