söndag 18 november 2012

Pysselkväll

God kväll!

Vi har återvänt ifrån Halmstad och Ullared. Ja, det gjorde vi redan igår, med bilen full av julklappar. Men oj, oj, oj vad mycket folk det var på Ullared. Hu!
 Det var så mycket att jag tröttnade efter ett par timmar. 
Jag!!
Maken höll gott mått, tycker jag! 
Vi hade en fantastisk dag och kväll.

*

I eftermiddag har vi pysslat här på Elvan. 
Min bror med familj och mamma och S har varit här hos oss och 
vi har pysslat mest på barnens villkor.
Vi saknade dock söta svägerskan som tyvärr var tvungen att jobba.
Vi brukar träffas och pyssla varje år, pyssla, laga mat, planera inför julen och dra julklappsnamn. 
Vi köper julklapp till två personer var och i år fick jag två 
som kan vara lite knepiga att lura ut julklapp till.
Vi håller allt hemligt till självaste julafton, då vi får 
gissa vem julklappen/ julklapparna kommer ifrån.
Kul!



Enkla ljuslyktor, änglar och en stomme till barnens presentkalender, var lite av det vi hann med.

 Nej nu ska jag krypa upp i soffan till barnen och njuta av det sista av denna kväll.

Ha en skön kväll alla fina!

Kram Jenny

12 kommentarer:

  1. Mysiga bilder(som vanligt!!) <3

    SvaraRadera
  2. Fullt upp denna helgen då! Men skönt att ha julklappar klara. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Åh mysigt med pysselkväll! Nog känner man att julen är på väg alltid.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt med pysselkväll. Ska nog oxå försöka få in att vi köper julklapp till en person..
    Önskar dig en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med pysselkväll, jag och barnen hade de förra veckan och de tv verkligen mersmak!
    Vackra bilder!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Men så mycket fina saker ni pysslat med! Näverstjärnan på glasburkarna vart har du hittat dem? Den stora fina trägranen var så fin, har ni snickrat den med?
    Kram på dig!
    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena!
      stjärnorna i trä har jag hittat på Netto och målat grå.
      Och julgranen har jag snickrat av några brädor. Maken skrattade gott åt att den var sned och vind. Men jag gillar den! Även den är målad grå! Nu ska den bara fyllas med klappar!
      Kram Jenny

      Radera
    2. Jag blev jättesugen på att göra en likadan gran som du, den är superfin!
      Kram Helena

      Radera
  7. Ohh så kul med pysselafton och fina saker blev det. Jag har funderat på en sån kalendergran men insåg att vi har ingenstans att ställa den... trist för de är såå fina! Ha det bäst fina du!

    SvaraRadera
  8. Men åh vad fina saker ni har gjort.Kul med Ullared men misstänker att det var trångt kram Diana

    SvaraRadera
  9. Så mycket härliga saker , mysigt !

    SvaraRadera
  10. Vilken fin trägran...händig du är. Den är ju fin även utan presenter & pynt på!!
    Måndagskramar m

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...