lördag 25 februari 2012

Lördag och morgonkaffe

Hemma hos oss är det kaffekokaren som får den första uppmärksamheten på morgonen. Den laddas och klappas om lite. Oftast av min stora kärlek.

Jag avnjuter gärna min första kopp efter en stunds mornande i sängen, en stunds kramande med barnen, ja en stunds känna av dagsformen.  

Min man däremot behöver en STOR kopp kaffe på studs för att överhuvudtaget bli samtalsvänlig. Innan den första koppen håller jag mig gärna på en bits avstånd och jag ställer inga frågor eller föreslår dagstripper. 
Detta har jag lärt mig efter 14 års äktenskap. Det tog sin lilla tid, men nu flyter det på bra. Morgonrutiner! Va! Så viktiga för resten av dagen!


Bild:Convoy

Min kopp. Liten, ljuv och blå.



Gårdagens sjukling

Idag mår Ida bättre och vi får se vad dagen har att erbjuda. Mannen och Abbe ska åka gokart något båda ser fram emot gulligt mycket. Lycka till!


Ha en trevlig lördag!

                                                                                                      /Jenny

2 kommentarer:

  1. Vilka jättefina bilder!!! Och vilken söt liten sjukling!!! Skönt att hon börjar känna sig friskare. Jag gillar inte kaffe men dricker gärna en hel del the istället! Härligt med helgmorgnar, att sitta länge med en extrastor the-kopp!

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...