onsdag 13 mars 2013

Barnrum

Godmorgon underbara dag!

I helgen pratade jag med min bror om deras planer kring barnrum och sovrum.
De har två små barn, en pojke på 4 år och en flicka på snart 2 år. 

Min bror och hans underbara K ska göra om på andra våningen. 
Väggar har rivits och ny förvaring ska in. 
Åh, vad så sännande med nya projekt, tycker jag, och min inredningshjärna går igång direkt. 
Jag är lite rädd för att alla mina tankar och idéer överrumplade min bror, då där undersamtalet. Han tog tacksamt emot idéerna, men hänvisade vidare till K, då det är hon som fattar besluten kring inredningen.
De funderar på att ha båda barn sovandes i samma rum och ett lekrum för dem att ha tillsammans. Detta hade vi till våra barn när de var små, och det fungerade bra i den åldern.

Nu på lördag ska vi hem till dem på kalas.
 Sixten fyller 4 år.

Och jag har samlat på mig lite inspration. 
Och för min bror som är snickare och min svägerska som har världens bästa smak och förmågan att hantera en symaskin ypperligt kommer detta bli easypeasy!



Denna bild älskar jag. 
Färgerna, världskartan, bokstäver, det mörka golvet, sängarna, ja allt!
Och så mysigt att sova i samma rum.


Vilken mysig lite vrå. Ja, mysigt på liten yta. 
Man kan dela in rummet i två avdelningar och göra varsin vrå till dem med lekyta mellan.


Däckgunga inomhus.
Vi har en gunga till våra barn, uppe på andra våningen och de älskar den. 
Våra barn kan oftast hantera den, några små olyckor har dock inträffat under årens lopp. 


 Stringhylla har min svägerska pratat om länge. 
Snyggt, enkelt, stilrent!


De har precis rivit ut väggar i hallen på andra plan och har fått ett större rum som de vill kunna mysa i, titta på Tv, pyssla och allt med närheten till barnen och deras leksaker.


 Denna bild tog jag med enbart för att jag älskar den. Det är inte min stil direkt, men det är något mjukt över helheten som gör mig glad.

Ljuset, färgerna (mina barn har kommit ur den rosa fasen), mattan. 
Ja, detta kan väl funka till en kille och en tjej om man tänker ur ett genusperspektiv!;)


Och likadant här tycker jag. Detta funkar till både tjej och kille!
Rufft, enkelt, funktionellt, med en ljus bas och härliga, klara färger!

Alla bilder kommer från Sköna hem utom den översta som jag tyvärr inte vet var den kommer ifrån ursprungligen.

Ja, min bror kommer väl bli trött på mig och alla mina idéer. 
Tur att han är lillebror och får stå ut helt enkelt!;)))

Ha en underbar onsdag!

Kram Jenny

12 kommentarer:

  1. Om jag inte tar fel så är ett par av bilderna hemma hos Carola House of Karma. Härlig inspo!

    kramen

    SvaraRadera
  2. Älskar barnrumsinspo, tack för det! Några av bilderna har jag med i min "mapp"
    Har ju Inez rum att pyssla med så småningom, tror du det kliar i fingrarna? ;)

    Ha en bra dag fina du!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Härlig inspo, finns så många fina barnrum, förstår att din inredningshjärna går i spinn direkt. Ha en härlig dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Känner igen några bilder från room of karma! Kul att få vara med och planera brorsbarnas rum, kommer bli kanon!
    Kram helena

    SvaraRadera
  5. Barnrum är så kul att planera!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Åh många fina bilder! Blir sugen på att göra om i min sons rum. Kram Nina

    SvaraRadera
  7. Det finns så mycket fint, kul att inspireras. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Spännande att få vara med om planering och genomförande. Du bjuder på många fina rum. Jag är "för gammal" för att starta om. Jag får istället njuta av alla fina barnrum ni bloggare bjuder på. Kanske kommer det ett litet barnbarn i framtiden. Då ska jag förköpa mig och frossa i alla barnsaker igen.
    Kram du fina! Ester

    SvaraRadera
  9. Så spännande att inreda barnrum!! Önskar att jag hade fler rum att inreda. Ha en skön onsdagskväll....krams m

    SvaraRadera
  10. Masse lekker inspirasjon!!:)
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvaraRadera
  11. Hej!!! Så härlig barinspiration! Alltid kul att titta på! Några av bilderna kände jag igen från room of karma. Stor kram!!

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig inspo! Underbart och lekfullt!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...