onsdag 15 februari 2012

Peace...






... love and understanding...


Jag älskar fåglar därför passar denna brevpress perfekt till mig. 

...om alla levde efter detta skulle världen vara underbar!




Älskade hus

Idag vill jag dela med mig av två olika hustyper som jag gärna skulle bo i. 

När jag var liten tillbringade jag många somrar och andra lov uppe hos min mormor och morfar i Småland. Jag älskar naturen, all skog och sjöarna, de mörka sjöarna. I Småland finns det många hus likt det nedan, ett trähus. Mycket arbete med trähus, jag vet, men så vackra. 
I vår by finns det ett par trähus, och de är lika fantastiska de.


Trähus
Bild: Hus&Hem


Bild: Hus&Hem

                    Mina stolar, Lilla Åland och vilket vackert vitrinskåp.
Lilla Åland passa också väldigt bra till denna typ av bord. Vi har ett sådant i vårt matrum/vardagsrum, perfekt!

Bild: Hus&Hem

Underbara fönster, eller hur!


Stenhus

Bild: Hus&Hem
Underbart stenhus i Limhamn. 
   
 Vackert! Vilka fönster!
Jag skulle vilja ha singel på min tomt! Så härligt ljud när man går på det. 
Inte lika skönt för bara fötter, men på med trätollorna, vet ja!


Bild: Hus&Hem
     Jag tycker väldigt bra om blandningen: vitt, svart och inslag av natur.


Bild: Hus&Hem
          Tavlan har jag länge velat ha i mitt kök.


Bild: Hus&Hem
Svart vitrinskåp. Snyggt! Härlig form!

 Ja, då vet ni några av de hustyper jag skulle kunna tänka mig att bo i. 
Äldre, trä, sten, vita!

Vad tror ni att jag bor i för hus? Gissa!


Trevlig kväll!
                                                                      /Jenny


1 kommentar:

  1. Nämen...! Var så nära att köpa den där tavlan idag. Finns på FormDesigncenter i Malmö:) Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...