onsdag 7 mars 2012

Moderskärlek

Idag har vi haft sjukstuga på Elvan igen! 

Vi har spenderat tiden i sängen hela gänget! Vi var dock uppe med tuppen, då vi trodde att vi skulle iväg till skola och jobb, men det blev hastigt ändrade planer. Dunder och brak och vi var inte längre välkomna till skolan!  
Ida och Elsa gick och lade sig igen men Albin och jag stannade uppe. 
Klockan var då 6.40 och solen sken!

Vad gjorde vi? Jag kokade kaffe och började fotografera lite i solljuset. Och vad tror ni Albin gjorde? Han tog fram sin skrivläxa och började skriva! Va! 

Underbara unge! Lika bra att få den gjord, var hans resonemang! Själv hade jag nog krupit ner i sängen istället, när jag var i hans ålder.

 Vi hade en fin stund, där vid köksbordet, Albin och jag! 

Moderskärlek


När jag var liten hade vi en figurin i keramik, föreställande en moder och hennes barn. 

Jag kommer ihåg att jag brukade titta på den och se mig i famnen på min egen mamma.

När jag själv blev mamma till tre underbara finingar, köpte jag mig en egen Moder. 

Hon står i vårt kök och jag tror att alla våra tre barn ser sig själv där i famnen.

Jag älskar denna Moder! 

Ser ni sprickan mitt på ryggen? Det kan jag berätta, är min gode man som dammsög en dag för säkert fem år sedan, och välte ner henne i golvet. Han limmade ihop henne fint, för det tog säkert ett år innan jag upptäckte det. 
Och vad gjorde jag då!? När jag upptäcker det! 
Jo, jag samlade barnen och drog mitt: det gör inget om saker går sönder så länge man berättar om det, förmaningstal. 

Barnen såg frågande ut och mina misstankar tog genast en ny vändning. Och det är inte första gången det här händer, nej då, vi har många limmade saker i huset. Och min man är ändå väldigt smidig av sig och inte alls så klumpig som jag, men det går undan när han dammsuger! 

Våra barn är idag fantastiskt bra på att informera om när de har sönder saker, men inte lika bra på att berätta om när det sker deras pappa. 
Kan tyckas vara hans uppgift, dock!



Kvällen bjöd på blåbärssoppa och glass! Nu sover alla skatter och jag ska också dra mig till kojs! 

Sov gott!

                                                                                                                    


                                                                     /Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...