söndag 8 april 2012

Han har flyttat hem till oss!


Och det i grevens tid!

Kommer ni ihåg att jag var och fotograferade i vår lokala blomsterbutik Smultron & TÅNG för ett tag sedan. Till mitt projekt butik/café som jag arbetar med i min utbildning.
 Ja, sedan dess har jag suktat efter denna snubbe...
Är han inte underbar!?


Och nu bor han hos oss, på Elvan! 

Jag var på Smultron och Tång i torsdags för att köpa tulpaner, och där vid kassan stod han, ensam kvar. 
Han var den siste av dem alla! Och jag hade svårt att låta honom flytta hem till någon annan, ja, det kändes som om att han tillhörde mig på något sätt!

Han fick följa med hem och det tog mannen drygt ett dygn att upptäcka honom där i vardagsrummet!

- Jenny, vad är detta för huvud?!






 Smulton & TÅNG är en av mina absoluta favorit blomsterbutiker. Här hittar jag finfin inspiration och vackra blommor och saker. Jag känner mig alltid välkommen och väl omhändertagen. Då jag inte själv har gröna fingrar är frågorna många ifrån mig! 

Och mina barn möts av vänlighet när det är där och köper krya på dig present till mig.








Här står han tillsammans med sina kompisar!





 Har ni vägarna förbi Bjärred så stanna till en stund och besök denna underbara butik! 
Ni kommer inte att ångra er!

Ha en underbar påskdag!

                                                          /Jenny









5 kommentarer:

  1. Jag har ju lite svårt för den där gubben, även efter mina år i Asien. Men patinan är fin, tycker jag.
    Fina bilder också!

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Jag har också kikat på denna gubbe:)kul med såna affärer, jag har också några favoritbutiker.kram

    SvaraRadera
  3. Han är ju alldeles underbar. Klart att han skulle bo hos dig och ingen annan. Bra beslut! Jag tror ni kommer vara lyckliga ihopa:)

    SvaraRadera
  4. En sådan vill jag också ha, superfin ju!!!! Och vad jag skrattade åt din make som behövde ett dygn på sig för att se ett huvud där på bordet, haha!!! Min man frågade igår om jag köpt nya byxor, men det var ett år sedan, haha!! Så din man leder stort med andra ord:))))))

    En heeeeelt lovely butik, gah... så mycket fint!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Sååå roligt att det tog ett tag för maken att se den! :) Min make har till och med upptäckt nyheterna på bloggen(!) istället för i rummet där han är varje dag. :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...