torsdag 8 november 2012

Nu har det hänt igen!

Jag har dragits med i min måste prova och se lust.
Jag har ett tag nu känt att vår halvlåga bokhylla och 
vårt sidobord i vardagsrummet på övervåningen skulle behöva byta plats. 
För harmonins skull!

Och ikväll, när jag satt i soffan och gjorde mitt bästa för att ta det lugnt och stilla efter en lång dag på jobbet, kände jag plötsligt hur jag drogs bort mot bokhyllan och började tömma den på böcker och kånka den över hela rummet till den tilltänkta platsen. 


Och nu sitter jag här, mitt på golvet i detta enorma rum, med högar av böcker runt omkring mig, och letar inspiration på paddan. Jag letar efter stilrena, sköna bokhyllor. 
Ja, hyllan har jag ju redan, men finessen är hur den ska fyllas.
Resten av familjen har krupit till kojs, och de tittade lite oroligt på mig. 
Du blir väl klar innan fredagsmyset imorgon? tycktes deras blickar undra.

Ja, blir jag det!?




Vi får se, men jag har nog en stund kvar innan jag kan
 sträcka ut min värkande rygg i min sköna säng.

Jag tycker om känslan på nedersta bilden. 
Hemma hos Leila.

Hoppas ni har haft en underbar torsdag.

God natt!

Jenny

Alla bilder hittade på nätet.

12 kommentarer:

  1. Ja nedersta bilden är to die for. Så himla fint. Så ser det inte ut i mina fem Billyhyllor kan jag lova...

    SvaraRadera
  2. Soooom jag kände igen mig när du beskrev hur din kropp liksom förflyttar sig mot objektet....;) stor kram!!

    SvaraRadera
  3. Gillade de två nedersta bilderna! Jag har faktiskt rensat bort mycket av mina böcker och har endast en del kvar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Nedersta och näst nedersta...ja tack! Så vill jag ha det. Härlig känsla!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Älskar också den understa bilden! Våra inbyggda Billy-hyllor i whiskyhörnan har lite av det tänket bakom sig ;)
    Ha en underbar fredag och hoppas du blir klar till fredagsmyset!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. Underbart inspirerande... den första är ju sjukt läcker! Den soffan är ju bara sååå snygg. Väggarna ser enormt höga ut *hihi* Lite Alice i underlandet känsla

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder och inspiration!

    VISST ÄR KÄNSLAN KONSTIG NÄR MAN DRAS TILL NÅTT OCH MÅSTE:)

    Ha en underbar fredag!

    SvaraRadera
  8. Härlig inspiration, ha en härlig fredag kram Diana

    SvaraRadera
  9. Älskar den översta bilden! Jenny, du har fått en blogg award av mig på min blogg! kram Caroline

    SvaraRadera
  10. Dom två nedersta var superfina, ska bli kul att se vad du gör med dina böcker.
    Kram från en boknörd :)
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Vilken lyckost dig som får plats med bokhyllor!!! Den tredje bilden...oh my! Så skulle jag vilja ha det!

    Lova att visa bilder sen när du är klar!!

    Ha en fin fredag kära du!
    Kraam Emma

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...