fredag 1 februari 2013

Fredag, fredag...

...fredag!

Äntligen är denna sköna dag här!

Älskade O och Abbe har redan åkt och är nu på väg mot Hestra för en skidhelg tillsammans bara de två!

Och kvar här hemma är tjejligan! Ida har planerat denna helg in i minsta detalj.
Första punkten på erftermiddagens agendan är promenad till affären för att inhandla godsaker och hyra filmer. 
Därefter blir det hår- smink- och nagelfix. 
Och jag är glad att det kommer i den ordningen. 
Först affären sedan sminkning. 
Det är nämligen barnen som ska sminka mig!!!

Till kvällsmat blir det räksmörgås med mycket avokado vid "finbordet" (barnens benämning på det:)) inne i vardagsrummet, 
endast iförda mysiga pyjamasar.

I like!!

Sedan avslutas kvällen i vår stora säng med mysig film. Jag somnar troligtvis redan efter en liten stund.
Men nöjd och glad hoppas jag!!




Nu ska jag göra mig redo för sjukgymnastens genomgång av nyttiga ryggövningar på gymmet i Lomma. Detta ser jag fram emot samtidigt som jag känner mig aningens nervös. Min rygg har inte tränats på länge och det är ju just därför jag nu har fått problem med den. 

Tänk på det alla fina, god hållning, lyft rätt, avlasta ryggen så gott det går, om du arbetar vid dator gör små pauser ofta!!
Ja, för det här med ryggproblem vid 40 är ingen hit!!

Nej, nu tar vi fredag, tycker jag!

Kram på er!!

Jenny

18 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt mysig fredag, trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Fredagen är HÄR tjiho. Önskar dig en härlig sådan. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Låter helt underbart!
    ha det så kul!
    Kramiz helena

    SvaraRadera
  4. Låter som en superfredag!
    Ha det superdupermysigt med tjejerna!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, det låter ju helt fantastiskt kul att bli sminkad av barnen, jag vill med!!
    Hoppas du får ordning på ryggen, man måste vara rädd om den.

    Ha en kanonfredag och helg =))
    Kram Catta

    SvaraRadera
  6. Låter som en mysig kväll! Vi har också tjejdagar ibland och det är riktigt mysigt. Hoppas du får en bra helg. Kram Nina

    SvaraRadera
  7. JIPPIE!
    Ja nu är det freeedag!
    Och vilken fredag ni verkar få!
    Inget dåligt schema det där inte!
    Önskar er en toppendag!!!
    /A

    SvaraRadera
  8. Låter som en toppenkväll!!!
    Ha det riktigt bra!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar kväll! Ha det supermysigt.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Vilket fredagsprogram!

    Låter ju kanonmysigt!

    Antar att du är fint sminkad nu då...

    Trevlig helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  11. Njut av din fredag och helgen med... Tack för en intensiv men rolig vecka. Kram Petra

    SvaraRadera
  12. O en sådan härlig dag.
    Tittar också in en liten sväng och kikar runt och läser på din fina blogg ikväll :)
    Go helg på dig nu kram från Maria ♥

    SvaraRadera
  13. Vackra ljuslyktor! Så mysig kväll ni fixat . Kram Nilla

    SvaraRadera
  14. Hoppas att ni får en riktigt mysig tjej kväll du och dina fina tjejer :)))

    Kram Thess

    SvaraRadera
  15. Hej Jenny
    ja fredagar e inte dumma :)
    å missa nu inte...

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  16. Tack för din hälsning;) Underbara rosor!! Hoppas det går bra med ryggövningarna. Kram

    SvaraRadera
  17. Mysiga bilder!
    Var rädd om din rygg!! Jag har diskbråck men med 4-5 pass på gymet per vecka så klarar jag mig jättebra utan värk nu, men svårt med tiden ibland...
    Hoppas ni haft en härlig tjejkväll! Kram Suss

    SvaraRadera
  18. Avocado och räkor, det är fina grejer det!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...