tisdag 7 maj 2013

En klapp på axeln!

God morgon tisdag!

Ja, en klapp på axeln ska man ge sig själv varje gång man tycker att man varit duktig! Det är lika bra att göra det själv, för man kan kanske inte räkna med att någon annan gör det!!

Våra takhängda gardiner i vardagsrummet. 
Jag är så nöjd, nöjd med att jag gjorde det själv, monterade, borrade mollyplugg och satte upp alltsammans, och nöjd med resultatet.

Enkla gardinskenor från IKEA ocgh de billigaste, vita gardinerna jag kunde hitta, då jag först vill testa.
De är skira och sommarfladdriga, precis den känslan som jag var ute efter. Och de ger dessutom solskydd och är lite ljudabsorberande. Finemang!

Till hösten kommer vi troligtvis sätta upp lite tyngre och tjockare gardiner, men just nu funkar dessa bra!!



Jag passade på att sätta upp fönsterbrädor, när jag ändå var igång!
Även här blev jag nöjd!
Klapp, klapp lilla axel!!


Den svarta bänken (en målad ekbänk) som stod i köket tidigare, har fått vit färg på sig och står nu som en lampbänk bakom en av våra soffor!!




Jag gillar att kunna återanvända och förnya med saker som man redan har!!

Men nu drar vi igång denna tisdag!

Och kom ihåg att ge er själva en klapp på axeln någon gång under dagen! 
Alla mår så mycket bättre då!!

Och stort grattis till Sven!

Kram Jenny






9 kommentarer:

  1. Väldigt fint! Lärde mig på fengshuin att det kan vara bra just med sådana gardiner som dämpar ljusflödet. Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Great job! I agree with you. I've just redo my bedroom. My husband has painted walls in white. We also have purchased white curtains in IKEA JEREZ, I have painted some frames and we have purchased knobs for the wardrove.

    Hugs from Jerez

    Marina

    SvaraRadera
  3. Klapp klapp! Du är så duktig! :-) Kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Såklart du ska ha en klapp på axeln!! Snyggt blev det, bra jobbat!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Heja, heja dig o fint blev det. Snyggt med skira, vita gardiner nu till sommaren. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Du får massor av klappar på axeln av mig, för gud så duktig du är! och så himla fint det blev!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Tack, tack alla fina!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Bra jobbat! Klart att du ska ha en klapp på axeln :)
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...