fredag 17 februari 2012

Stenungsbageri

 Fredagskväll


Ja, man får gå upp i ottan (inte jag då, utan min älskade make) och mata sin surdeg, blanda degen eller nå´t och när man kommer hem efter en lång dag på jobbet, värmer man upp ugnen och stenplattan och lägger på degen. Först lite isbitar, var det visst ja, sen degen. Grädda i 15 min och lufta var femte minut. Låt grädda lite till. Sedan, taaadaaaa!! Vårt alldeles egna stenungsbakade bröd. 
Inte avancerat alls!! eller? 

Jag ger all kärlek till min man. TACK, TACK, TACK!

Underbart!




Nu fredagsdate i loungen med min man! 
Trevlig kväll!

                                                                                                             /Jenny

1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...