måndag 18 juni 2012

Mon amie

På väg hem från Varberg igår stannade vi till i Höganäs för att besöka Iittala outlet, Lager 157 och Butiken/ Magasin 36.
Ja, jag hade sålt in det med att vi annars får ta en tur upp igen, 
nu under sommaren, och det tog skruv!

Lika bra att stanna!

Vi lovade barnen glass (känns som om jag mutar med glass titt som tätt, 
men det är ett vinnande koncept!).

Vi fikade på urmysiga cafét Kruset.






Med hem fick jag en vacker skål Mon amie


Mon Amie - min vän 
Formgivare Marianne Westman,1950-talet. 
Westman hämtade inspiration till dekoren en regnig midsommarafton.
Känns passande, tycker jag!


 Servetter, te och min vän, Mon amie-skålen står nu i vitrinskåpet och inväntar midsommarafton.

Fler bilder från Butiken/ Magasin 36 kommer imorgon.

Min kropp värker efter en dags arbete. Jag tror att jag ska göra Ida och Elsa sällskap i våra sängar och små titta på TV och hoppas på att Elsa snurrar sina fingrar i mitt hår så härligt som hon brukar.

Ha en underbar kväll alla fina!

Kram  


                                                                                                                                    /Jenny

                                                                   




25 kommentarer:

  1. Ååå vilket vackert porslin, får nog ta en tur dit i sommar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det porslinet är verkligen somrigt och visst är där mysigt.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ställe och vackert porslin! Njut nu med dina små:) kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Bra mutor är bra mutor!!!
    Och får man med sig så fina saker hem är det väl verkligen bra mutor :)
    Vackert!

    SvaraRadera
  5. Hej Jenny,
    Brukar oxå köra med glassmutor emellanåt;)

    Snygg skål du fick med dig hem, Mon Amie är en riktig klassiker!


    Ha en trevlig midsommarvecka,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Det såg ju jättemysigt ut, café Kruset!
    Och så fina saker du fick med hem :)Härligt somrigt!

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  7. Åh vilken fin skål! Blå och vit - precis sånt jag älskar!
    Jag och mamma bestämde igår att vi ska åka till Höganäs första veckan på semester. Då kanske jag också blir med Mon Amie-skål? Var den dyr?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul för er! Ja, jag vet inte... 100 kronor... Tycker jag egentligen är rätt så dyrt för en sådan liten skål, men så mycket som jag älskar den så kändes det ändå ok!
      Kram Jenny

      Radera
    2. Låter okej, den är ju trots allt blå och vit :-) (jag är inte klok!)
      Snart tror jag att min man kommer att hota med utflyttning om jag inte slutar köpa skålar snart :-) Men en till får det säkert plats med

      Radera
  8. Härliga Mon-Amie !! Så fint med servetter oxå !
    kramen..anette

    SvaraRadera
  9. Älskar butiks utflykter, tyvärr är dom här hemma för stora för att mutas med glass.. ;)

    Fint du hade på uteplatsen!


    Kram Tess

    SvaraRadera
  10. Åh jag älskar det porslinet!!! Och servetterna är ju också superfina!! Vackert att ta fram till ett särskilt tillfälle!! Verkligen jättefint - vill ha!!!

    Och du, tuuuuuuuuuuuuusen tack för din fina omtanke, den värmer...

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  11. Vilket fint porslin! Och så gott te, rabarber & grädde tillhör favoriterna men det var ett tag sedan jag hade det hemma nu:).
    Det är ju inte så långt dit, hade varit kul att göra ett besök.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Superfint porslin :) Härliga, härliga bilder!
    Jag var där i påskas och fick då muta maken...ibland måste det bara till mutor, kan inte hjälpas:)

    SvaraRadera
  13. Jättefint porslin!! Och avd duktig du är på att få med familjen / maken på dina utflykter!! Kram Sara

    SvaraRadera
  14. Känner igen det där med att muta med glass. Eller bullar i mitt fall. Eller all typ av fika. Ja kära nån, ännu en av de sakerna jag sa att jag ALDRIG skulle göra. Inte muta, inte hota, eller hur!?

    Vilket fint porslin och så lyxigt att ha servetter med samma mönster!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Åh jag bara älskar de porslinet! Har samlat på mig en liten servis och jag älskar att ta fram den till fikat el frukosten, vardagslyx!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  16. Min moster har haft kaffekoppar i Mon Amie så länge jag kan minnas. Alltid när det har varit picknick fanns dom kopparna med och gör så fortfarande. Så vackra.
    Spännande att få se bilderna från fina Magasin 36.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  17. Hei søte vennen :)

    åå..det var en nydelig skål :) Så fin blåfarge :) Og det blir så fint da man har servietter i det samme :) Et herlig kjøp :)

    Og så fine bilder fra is-stoppet :) Og is virker alltid her og ;) Brukte det senest i dag ;) Enda godt de elsker is :) :)

    Ha en fin kveld, vennen :) Er så koselig å med kveldskos med ungene :) Begge jentene fikk sove i sengen vår i natt, og da koser de seg veldig :) Jeg sovnet nesten jeg og ;)

    Klemmer til deg :)

    SvaraRadera
  18. magasin 36 vill jag besöka i sommar också ....har sett så mycket fina bilder därifrån....vad mysigt det ser ut som ni hade i Varberg ...vi gick förbi de där stugorna när vi var på Varbergs kurort förra året och vi sa just att där skulle man kunna tänka sig att hyra någon gång...

    Kram och hoppas du fått många goá snurrar.

    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  19. Och visst är det väl ett helt fantastiskt ställe att vara på. Var där förra sommaren och njöt och shoppade av bara sjuttsingen. Monami är riktigt fint!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  20. Fina skål du hittade! Vilken mysig utflykt det blev, ser fram emot att se vad du hittade på Butiken, den vill jag besöka, ja de andra ställena med såklart!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  21. Glass funkar bra som muta :), mysig utflykt och ljuvlig skål du hittade :) kram Diana

    SvaraRadera
  22. The Canon refurbished cameras are able to provide this quality and reliability because they have been checked, repaired and serviced by their manufacturers.
    All in all this is a great digital camera to have if you're looking to take high speed quality pictures or movies. Make sure that the flash units polarities are in the.

    Also visit my web blog; canon 6d

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...